Våren 2019

Onsdag 23. januar: Daglig leder Jostein Hole Kobbeltvedt, Raftostiftelsen: “Menneskerettighetene under press”.

Onsdag 13. februar: Seniorrådgiver Truls Petersen, Bioteknologirådet: “Når gener blir vare: Åpent møte om genetiske selvtester”. (NB: Klokken 17:00. Medarrangør: Studentersamfunnet i Bergen.)

Onsdag 6. mars: Professor Kari Tove Elvbakken, Institutt for administrasjon og organisasjonsvitenskap, UiB: “Abortlovens historie”. (NB: Klokken 17:00 på Det Akademiske Kvarter (Teglverket). Medarrangør: Studentersamfunnet i Bergen.)

Tirsdag 9. april: Professor Ole Bjørn Rekdal, Institutt for velferd og deltaking, Høgskolen på Vestlandet: “Akademiske vandrehistorier”.

Lørdag 11. mai: Ekskursjon til Austevoll om fiskeriforskning og fiskeriforvaltning.

Onsdag 12. juni: Førsteamanuensis Chunlei Li, Institutt for informatikk, UiB: “Bitcoin and Blockchain: Technology and impacts”.

Høsten 2019

Torsdag 5. september. Førsteamanuensis Ole Hjortland og postdoktor Pål Antonsen, Institutt for filosofi og førstesemesterstudier, UiB/Logikksjekk. “Valgkamp og retorikk”.
Tid og sted: Christie Café, Universitetsmuseet, klokken 17.00.

16. oktober. Høgskolelektor/stipendiat Marte Bygstad-Landro, VID høgskole (Vinner av Forsker Grand Prix 2018); leder for Forskningsdagene i Bergen, Silje Vik Pedersen; vinneren av Forsker Grand Prix 2019. “Forsker Grand Prix – bak kulissene.”
Tid og sted: Teglverket, Det Akademiske Kvarter, klokken 17.00.

20. november. Professor Johanna Sköld, Lindköpings Universitet. “När staten ber om ursäkt”.
Tid og sted: Café Christie, Universitetsmuseet, klokken 19.00.

12. desember (julemøte). Professor emeritus Ole Didrik Lærum, Universitetet i Bergen/Universitetet i København. “Det store dilemma i moderne medisin: Hvem er egentlig syk og hvem er frisk, og kan en være begge deler samtidig?”
Tid og sted: Café Christie, Universitetsmuseet, klokken 19:30. NB: Årsmøte for medlemmer fra 19.00-19.30.